28.08.2016.
Jer vi to zaslužujete: L'Oreal slogan koji je ženama dao glas
Širom sveta L'Oreal pomera granice, i to ne samo kad je reč o lepoti, već i u podršci ženama. Sa svetskom “Jer vi to zaslužujete” kampanjom po prvi put žene su viđene u TV reklami, rušeći tako barijeru koja je žene makar za korak priblližila jednakosti.
Sedamdesetih, pokret za prava žena doživljavao je vrhunac, kada su žene protestovale za jednaka prava na obe starne Atlantika. Ne samo da žene nisu imale jednake uloge u društvu kao muškarci, već nisu imale glas ni u advertajzingu, gde su se muškarci izražavali na način na koji su mislili da se žene osećaju.
Onda je jednog dana 1973., 23godišnja kopirajterka Ilon Specht osmislila slogan “Jer ja to zalužujem” za L'Oreal projekat na kom je radila u marketing agenciji McCannErikson. Otvorila je novo područje, šaljući poruku koju je osmislila žena za žene; prvi put, poruka je bila istinski ono što žene želele i mislile, promovišući sampouzdanje i stil.
U toj prvoj reklami pojavljuje se glumica Joanne Dusseau, šetajući baštom, sa svojom savršeno kovrdžavom i bujnom kosom, priznaje u kameru da koristi “najskuplju boju za kosu na svetu” jer joj je stalo do svoje kose i da ne mari da potroši više na L'Oreal jer smatra da "ona to zaslužuje”. Slogan je rođen, a kampanja postaje viralna.
“Ovo je bilo nešto potpuno novo - videti ženu koja otvoreno govori o tome kako se oseća i o svojim utiscima o proizvodu”, kaže Beatrice Dautresme, CEO L'Oreal Corporate Foundation u videu “Istorija kampanje “Jer vi to zaslužujete””
Deset godina kasnije, prava žena postala su ustanovljenija i žene su najzad dobile stabilno mesto i u advertajzingu. Kampanja je nastavila da živi, a slogan je postao “Jer vi to zaslužujete” procenjen kao nešto inkluzivniji.
Kako Danielle Korn, izvršna podpredsednica i direktoka broadcast projekata objašnjava u videu “Jedna od dama, ne sećam se da li je to bila Heder Loklir ili Endi Mekdauel – u nekom trenutku je rekla “Znate, nisam sigurna da mi je ok da kažem “Ja to zaslužujem” Jeste istina, ali volela bih da sve žene osećaju da to zaslužuju!”
U narednim decenijama, slogan je postao izraz prihvaćen širom sveta. Pa iako je napredovala i borba za jednaka prava žena, slogan i dalje služi kao podsetnik da je svaka žena posebna i “to zaslužuje!. “ Možete biti neraspoložene i osećati se pomalo nesigurno…I možda će vam baš gledanje reklame pomoži da shvatiite “Ja to zaslužujem”, kaže Beyonce u videu.
Od samog postanka, ova je rečenica više od pametnog marketinškog slogana. Postala je simbol žena, onih koje predstavljaju nezavisnost I ispunjenje, zahtevanjući poštovanje i prepoznavanje širom sveta, Bilo kako bio, čak i ako ženska snaga i potencijal postepeno bivaju sve više integrisani u društvo, slogan podseća da je pred nama još dug put do pobede i da borba za jednakost mora da bude nastavljena.
povezane vesti